- Lucrurile nu se rezolva asa, ii spun, privind-o peste biroul ei. Are senzatia ca ma testeaza.
- Si atunci ce facem, pentru ca Pepsi castiga teren in Romania in fata Coca-Cola. Coca-Cola supravietuieste doar pe emerging markets, iar Romania incepe sa iasa din starea asta. Iar cei de la Coca-Cola te preseaza, vor sa faci ceva pentru ca pierd cota de piata.
Tentatia short-termismului. The quick buck & the big fish. Portofel, portofoliu.
- Este o decizie de care tine de branding-ul de produs, nu de PR. PR-ul este tactic, brandingul este strategic. Ma cam indoiesc ca cei de la Coca-Cola nu au un model evolutiv pentru schimbarea profilului de piatza locala de la emerging la established si mai apoi la under threat. Peste tot pe unde au trecut in Europa de Est, s-au intalnit cu problema asta. Treaba PR-ului e sa ofere solutii decente si eventual proaspete pe un model de schimbare a paradigmei comunicationale, nu sa inventeze acel model.
Stiu ce trebuie facut, dar nu e raspunsul pe care il astepti. Coca-Cola Company trebuie sa construiasca sau sa achizitioneze un soft drink independent care sa concureze cu Pepsi nu la nivel de produs, ci la nivel identitar, pastrand neatinse heritage-ul Coke si ideea de clasic. Un brand flancator, cum ar spune Stefan, care sa functioneze impreuna cu Coke pe principiul vaselor comunicante, cu product generated brand equity-ul pe post de fluid. Un produs care sa ofere un pic de supletze strategiei de marketing, amortizand socurile. Probabil ca e un adevar pe care il vad multi la ei in companie, dar nimeni nu are cojones sa isi asume responsabilitatea asta. Oricum nu poate fi o decizie locala, ci una de nivel cel putin regional. Frica pentru scaun ii pune probabil sa trateaze simptomele, nu boala, folosind cosmeticieni in loc de medici. In plus it takes time. Ca orice boala grea, tratamentul e lung si dureros.
- Si totusi, imi raspunde usor contrariata ca nu ii ofer raspunsul pe care il asteapta. Vrea o idee de campanie Pepsi-like pentru Coca-Cola. Gresit, gresit. Trebuie sa faca o campanie, asa se misca lucrurile, nu conteaza cum si de ce, sau la ce foloseste asta. I s-a comandat o campanie, va face o campanie.
Mi-ar fi foarte usor sa iti ofer confirmari. Sa te fac sa te simtzi confortabil, sa te flatez incet si sa adaug la puzzle-ul tau piesele lipsa, venind cu o idee minunata de campanie, on the spot. Coca-Cola, "the modern classic". Doar ca nu luam noi decizii de repozitionare produsului, nici macar pe o piata locala. Hai, sa terminam odata. E un dialog al surzilor.
- Avem in fata doua femei. Una de 23 de ani, cealalta de 35, amandoua concurand pentru aceiasi barbati. Prima e proaspata, spontana, inteligenta si imprevizibila. E genul care va imbraca in graba un tricou alb si va arata perfect. Cealalta se tine inca bine, dar intelege ca pierde teren, atunci cand se uita dimineatza in oglinda.
Ce asteptati dumneavoastra de la mine e confirmarea faptului ca cea din urma ar trebui sa inceapa sa se machieze strident.
Conversatia se rupe, precum o foaie de caiet. Nu vei lucra cu mine, nu voi lucra cu tine.
Vezi, e foarte simplu.
De dimineata
5 years ago
No comments:
Post a Comment