Daca v-ati intrebat cam care ar putea fi criteriile care separa un ad genial de restul turmei, iata unul: primul reuseste sa isi depaseasca conditia de aparat de vandut, forteaza introspectia, intrebarea existentiala.
Cam asta face "The Lamp", spotul creat de Spike Jonze pentru Ikea: ascunde filosofia companiei intr-o poveste despre schimbarea generala de paradigma (pierderea sufletului, trecerea de la consumerismul modern la cel postmodern, de la sinele sacru la cel parametrizat, parte a procesului comercial). Mai mult, nu doar vorbeste despre ea, ci o si exemplifica la nivel constructiv, lasandu-te totusi sa iti alegi locul si perspectiva, de-o parte sau de alta a acestei crevase.
Dupa Jonze, lumea se imparte altfel - in proprietari, lampi vechi sau lampi noi. Meritul lui major este ca reuseste sa ne arate noua, lampilor vechi, ca schimbarea modelului consumerist nu trebuie sa fie in mod necesar un proces dureros. Precum un gardian cu inima mare, vine langa gratii pentru a sopti sufletului nostru ca are pentru el o veste buna si o veste proasta: vestea proasta e ca a fost condamnat la moarte; vestea buna e ca primeste o masa gratis.
E o executie, dar una pe care gardianul stie ca zambetul o va face mai suportabila. That's why I love him.
Vittorio Emanuel
5 years ago
3 comments:
pe mine personal m-a deranjat interventia, dupa perioada lunga de privit cu muzica trista obiectul parasit in ploaie (poate putin gratuita ploaia) si brusc apare un personaj intre camera si obiect, se poate intampla ceva in sfarsit, dar interventia e brutala personajul se adreseaza direct camerei, si vocea pitigaiata m-a zgariat putin, cred ca se mai putea cizela oleak pe ici pe colo
Cat pe ce sa cred ca e o lume fara nici un Dumnezeu. el e duhul lampii, comma. Dumnezeul lumii noi.
Fugiti, prieteni, la umbra. Acolo unde lampile sunt vechi si bune, iar carii apuca sa roada lemnul.
Ma plictisesc astia complet. Incep sa cred usor ca anume consumatorismul nu este numai imoral ci de-a dreptul pentru tampiti. Ca multe altele, e o chestiune de inteligenta.
Post a Comment