Friday, February 16, 2007

Viral

Input:
O idee buna, vreo 20 de cutii de post-it uri de diferite culori, cateva ore, o duzina de oameni, un cont gratuit de flickr.

Output:
Flickr: 240,000+ views and counting, featured as Yahoo! Pick of the Day, prime time on ABC News, subiect interesant pe 60+ de bloguri de prima mana.

We are talking about The Post-It Jaguar:

Cand ati vazut ultima data comunicare virala care sa nu miroase de la o posta a comercial? Well, for me, this is it... Maybe it's the real thing, anyway. De aici, doua concluzii interesante:

Primo

  • HR-ul eficient, people, nu inseamna doar skills vs. wage, ci si cultura organizationala, un profil de personalitate corect, valori comune.

Una dintre obsesiile mele mai vechi: cei de la resurse umane trebuie sa manance pe paine platforma de brand, profilul de personalitate inclus in aceasta, valorile si modelul de cultura organizationala. Daca acestea devin criterii obligatorii de selectie a personalului, munca unui brand manager e pe jumatate facuta, pentru ca angajatii vor dezvolta in mod natural un model de cultura organizationala care va reflecta identitatea respectivului brand.

In cazul Inphonic, eu am ramas in minte cu imaginea unei companii down to earth, relaxata, cu simtul umorului, tanara si inteligenta.

Secundo

  • Exista outhere medii si platforme de comunicare gratuite cu un excelent potential in materie de comunicare de brand.

Start using flikr, youtube, blogger as communicational tools. Just get outhere and reach people...

2 comments:

Muler said...

Amice- Pana la urma comunicarea despre comercial este comerciala, si tot acest fetish al comunicarii, pe care daca il mai si legam de trafic branduri si arta can soup warholiana coca-coliana, sa mor eu, e mult prea mult comercial. What's up people, is it only about traffic and advertising banners? Hai hai, un pic de altceva. Si... HR, auzi! awfull people. Remember all the HR people you know. I really do not see their role. Poate de... cum ziceti voi... comunicatori? !
Brave new world lovers!

Corin Chiriac said...

Ce vrei mai, e un blog despre branding si comunicare, asa ca pastrez perspectiva asta...:)

You are completely missing the point, my friend.

Ca sa functioneze, comunicarea de brand trebuie sa cat mai putin "comerciala", in sensul spuselor tale.

Rolul HR-ului e ala care l-am descris eu acolo. dincolo de a obtine un raport skills/salariu favorabil companiei, trebuie sa dea pe mana brand managerului oameni care sa se potriveasca" in sistem, sa il puna in valoare si sa il ajute sa functioneze corect, inclusiv la nivel comunicational. Si sa aiba grija ca astia sa fie fericitzi si implinitzi.

E o forma de plus valoare.

Pana la urma, e o treaba simpla: ca sa functioneze bine, o organizatzie trebuie sa contina oameni cu valori si standarde comune.

Pana nu ai lucrat intr-un birou de 6 metri patrati, cu doua tante care croseteaza si isi povestesc telenovele, ti se pare asa, o chestie abstracta.

Crede-ma, dupa doua ore de trancaneala, te rogi la Dumnezeu sa ajungi prin firme si birouri unde oamenii sunt un pic mai altfel, asa ca tine.

Si asta e treaba de HR.