Curios. Nimimc deranjant. They fit.
Chiar bine, as spune. Aceeasi tinuta sportiva de drum, aceeasi capacitate de incarcare (6+1), aceeasi senzatie de clasa superioara. Pe de alta parte, nici macar nu e nevoie sa exagerezi cu indiciile vizuale. Deseori subestimat, mentalul consumatorului mediu construieste de fapt asocieri destul de usor.
De exemplu, nu ai nevoie de imagini in care luxul debordeaza, ca sa comunici ideea asta. E suficient sa sugerezi ca aceasta masina e o alegere potrivita pentru un tip care isi poate permite sa inchirieze un private jet, sau ca cei 6 baschetbalisti considera calatoria cu Dacia ca fiind o urmare fireasca celei cu Lear-ul. Nici o urma de indoiala in gesturile unor oameni care conform unor studii, cheltuie anual sume intre doua sute de mii si doua milioane de dolari pe automobile de lux si pe cresterea performantelor acestora. Daca Dacia e o alegere potrivita pentru ei, e potrivita in mod cert si pentru tine.
Urmeaza o lectie de condus dinamic, data de un tip care sofeaza cu manusi, mai mult la propriu decat la figurat. Un familist tanar, cu alura unui campion de curse, hotarat, indraznet si perseverent. Un om cu o misiune. Un om de succes. Asa, ca tine.
Apoi, cursa in sine se intampla intr-un decor care scoate masina din zona sosea, cel putin la nivel de iluzie: drumuri in constructie, camioane de mare tonaj, masini de teren, outdoor undeva intre deal stancos si munte. In nici un caz traseul unui laptar, sau al unui functionar stresat ca intarzie la munca. Damn, voiai o masina cu care sa iti cari covorul de la spalatorie, si brusc realizezi ca s-ar putea sa primesti un SUV.
Pe de alta parte, nici nu le poti reprosa nimic. Nimeni nu te forteaza sa interpretezi lucrurile asa. Cu ce naiba erau sa vina baschetbalistii aia ca sa arate credibil ca niste staruri, doar nu cu bicicleta... Apoi, omul avea un motiv sa se grabeasca, era ziua copilului. In plus, daca privesti cu atentie (vezi fotografia de mai jos), realizezi ca lucrurile se intampla de fapt pe o sosea dreapta ca o coala de hartie.
Si acum testul final - daca ar fi sa sumarizeze subiectul acestei reclame, un consumator mediu ar scrie pe hartie: "O echipa de 5-6 stele vin la tine acasa, ca sa iti faca familia fericita. Un cadou unic, o experienta unica.".
Probabil ca nici acum nu va intelege ca de fapt vorbeste despre masina si despre echipa Renault si nu despre o echipa de baschet. A fost manipulat, in cea mai pura maniera postmodernista - mediul (chiar si mijlocul de transport) a fost mesajul.
No need to panic. It's just their way of telling you that you get more value for the money. Dincolo de niste considerente etice, e vorba de obiective de comunicare despre care nu ne putem da cu parerea pentru ca nu cunoastem brieful. Pana la urma, e treaba lor cum isi marcheteaza produsul, dupa cum e treaba ta sa intelegi ce ti se comunica si ce cumperi de banii respectivi.
Exista insa in spotul asta o scena care face toti banii: la un moment dat, in cursa sa nebuna, MCV-ul romanesc "depaseste" un 4x4, aparent nebranduit. Normal, MCV-ul e o masina mai agila, mai manevrabila. I-o ia inainte "batranului", cu toata forta si vigoarea unei fiare tinere.
Problema e ca batranul este evident un Nissan, pe care il recunosti cu usurinta, chiar daca logo-ul a fost dat jos de pe masca radiatorului. Forma acesteia e suficient de caracteristica pentru a nu lasa dubii. Si ce e cu asta, o sa ma intrebati?
Mai nimic, dincolo de faptul ca Nissan si Renault au semnat un acord de parteneriat strategic, ca impart resurse la nivel mondial si ca in general, sunt ca fratii.
Frate - frate, dar masina mea o depaseste pe a ta, cam asta e mesajul. In sfarsit, probabil ca e o simpla scapare, nu un gest intentionat. Dar oricum, o greseala.
In rest, numai felicitari pentru o treaba bine facuta.
2 comments:
NU vezi tocmai esentialul! bajbai, bajbai dar cand sa concluzionezi dai pe alaturi.
as spune ca tocmai d'aia au pus nissanu' : pentru ca pot, ca-i al lor.
daca puneau alta puteau sa se ia cineva de ei, asa sunt pe deplin acoperiti.
si vorba aia , sunt stan patitu' baietii de la Dacia....
As putea spune exact acelasi lucru. Nu crezi ca era o solutie mai buna ca masina aia sa nu semene cu nimic?
In general, pentru genul asta de situatii se folosesc masini anonimizate fie prin tuning, fie prin postprocesare digitala, fie randari 3D ale unor modele inexistente.
Operatiunea elimina toate elementele cu rol identitar, de la logo la forma mastii sau forma generala a masinii.
Marketing wise, e mai bine sa faci comparatzie cu un produs anonim sau sa nu o mai faci de loc, decat sa faci cu produsul lui frate-tu.
Pentru ca in situatia asta, frate-tu s-ar putea sa nu isi mai vanda produsul.
Priveste lucrurile din perspectiva Nissan: daca o compacta are performante mai misto decat SUV-ul, de ce si-ar lua mai lua lumea SUV uri de la ei?
Post a Comment