Thursday, July 06, 2006

Alte 3 ganduri

Gand 1

Vorbind despre semne si simboluri, cea mai buna dovada ca sistemele zodiacale sunt o prostie e faptul ca Anastasia Lazariuc s-a nascut in aceeasi zi cu Balaceanu Stolnici: 6 iulie.

Gand 2

"Ford" era un nume excelent pentru un brand al carui fondator isi spunea "I will put a car in every driveway". Pana la urma, asta inseamna "affordable". Un exemplu perfect de "nomen est omen" - etimologic vorbind cuvantul nu avea nici o legatura cu personajul nostru, evoluand pe filiera "aforthen" (Middle English) din "geforthian" (Old English), care insemna "a duce la bun sfarsit, a face sa se intample, a realiza".

Pe de alta parte, Henry Ford a lasat totusi in urma sa un verb - "to fordize": to standardize a product and manufacture it by mass means at a price so low that the common man could afford to buy it.

Si daca tot suntem la capitolul asta, trebuie amintita contributia unui alt brand auto celebru la imbogatirea vocabularului limbii engleze: Duessenberg, epitomul elegantei si rafinamentului in anii '30, masina preferata a starurilor de la Hollywood. Compania producea automobile atat de scumpe si exclusiviste incat americanul de rand ajunsese sa ii transforme numele in substantiv comun. "A complete Dussie" descria un obiect sau o situatie in care atentia la detalii, luxul si costurile aferente lui frizau incredibilul.

Gand 3

Consultantii de brand sunt de fapt un fel de psihiatri care trateaza diferite forme de schizofrenie organizationala. Cred ca o sa incerc sa aprofundez legatura intre domenii, cu prima ocazie.

1 comment:

Adrian Mironescu said...

3 is number 1 :D