Exista o mare diferenta intre mine si Yvon Chouinard, fondatorul Patagonia (un alt brand bine construit si comunicat, despre care merita sa cititi cate ceva): in timp ce el este un alpinist reputat, I'm just an average couch potato.
Singurul lucru care ne uneste este o replica pe care am murmurat-o amandoi, in doua contexte diferite: "Definitely, I can do better than this. At half the price." Ei bine, pe el il frustra lipsa de customizare a echipamentului de alpinism; pe mine, cea a mobilei de prin magazinele patriei; credeti-ma pe cuvant, cand esti relativ mare, nimic nu este mai incomod decat o "comoda".
Adevarul e ca suntem amandoi niste consumatori egocentrici, care nu inteleg de ce brandurile incearca sa imbratiseze lumea, in loc sa ne imbratziseze pe noi. Genul asta de group hug ma lasa foarte rece. When it comes to the things I use, I don't want to fit, I want to be fitted.
After some thinking and a lot of dissapointing experiences I came to the conclusion that the only decent option is to start creating your own stuff, mainly because:
1. Nobody knows you as well as you do; potentially, you are the best designer option you can count on;
2. Good design is the most cost effective form of luxury. But good design is always going to evolve in a. mass-produced or b. prohibitive price tagged products. Either way, it won't last as a means of self-expression;
3. When it comes to exclusivity, customisation should replace the price tag as a value criterion. Luxury without customization = 0; this is why people laugh when they see Bentleys driven by wealthy midgets.
So, take my advice for it: design yourself a life. As a bonus, rest assured, you will definitely make the world a better place in the process.
De dimineata
5 years ago
5 comments:
Well, I just over payed :)
Fain articolul si mai ales f faina povestea brandului Patagonia.
Multumesc.
Spor la munci.
Pai cum vine asta Corin - te revolti impotriva brandurilor globale si indemni oamenii sa fie originali, si in acelasi timp te entuziasmezi de descalecatul unor ikea sau starbucks pe la noi...Asta asa, a propos de o discutie mai veche de aici de la tine.
@Muler
era bine daca scriam chestia asta acu vreo saptamana :) acu decupai la pat si coseai la saltea;
@iancu
Multumesc, incerc si io...
@Costel
nu inteleg care e aria de conflict, Costele.
In ambele cazuri predic acelasi lucru, la nivel principial: vreau un produs sau un serviciu care sa raspunda cat mai bine nevoilor mele individuale.
Din punctul asta de vedere, un competitor in plus nu poate insemna decat mai multe posibilitati de a alege, mai multe sanse potentiale sa gasesc ce caut. E un pas inainte. Si daca nici la ala nu gasesc ce caut, ei bine, o sa ma duc la cercul de traforaj sau de blenderi de cafea si imi fac singur.
nici o arie de conflict dragul meu. People can change, evolve, afterall:).
Post a Comment