Monday, October 23, 2006

Context & comunicare

Pe Intercontinental, o reclama uriasa la un restaurant cu nume aberant: "Madrigal Steak House". Ce au in comun coralele si cowboy-ii? Poate doar pe baietii de cor, daca ar fi sa ne luam dupa un film recent.

Atributul asta mergea cel mult la vinuri, domnilor. In rest, lectie de viata: exista oameni si lucruri carora chiar nu ai cum sa le atasezi adjectivul "sofisticat".

...

Cautand niste tigari de foi pentru drumul de noapte, descoper in interiorul pachetului un slogan despre care mi-a fost foarte greu sa decid daca e ingrozitor de prost sau genial de absurd:

"Hapiness is a cigar called Hamlet".

A decis contextul. Datorita unui packaging modest, dar curatzel, ii poti banui de subtilitate.

...

Azi-noapte ascultam romante evreiesti in timp ce sofam vesel pe ruta Bucuresti - Iasi, dupa un week-end mai mult decat agitat. Trec pe langa un indicator si citesc foarte distinct - "Liban". Franez, marsarier, ma uit din nou. Probabil ca cineva a schimbat foarte repede indicatorul, pentru acum scria pe el "Lehliu". Too much klezmer, I tell you.

Ma intreb ce asculta I. la Petrosani, cand citind inscriptia de pe cosul de fum al minei Livezeni, a iesit Venezuela. Probabil ca pe mine, certandu-ma la doi metri mai incolo cu cineva, precum Chavez cu americanii.

Oricum, asta e nimic in comparatzie cu ce mi s-a intamplat sofand pe aceeasi ruta, tot noaptea, tot in conditii de nesomn si stres acctentuat: trecand pe langa indicatorul cu numele comunei "Vanatorii mari" am avut senzatia ca vad langa el un masai cu sulitza si scut, la lumina farurilor.

3 comments:

Muler said...

well... poate ca ar fi bine sa te linistesti, pentru adecvare .. gnoseologica.

Ia-ti (ca si cum s-ar lua de undeva, de unde se iau?) nevasta, ia-ti copii. iar la conacul din B. (fill in the blanks) mergi la vanatoare in octombrie. Pusca e pusca frunza frunza, vanatul vanat. A=id A. Adica adecvare. adica bine.

Corin Chiriac said...

Pana atunci o sa ma duc in refugiu, sus la munte, sa ma fac cabanier. O sa ma apuc de scris la "Rezervatzia de ursi", romanul meu.

Imi lipseste un schnautzer urias, pre numele lui Max. Si imi mai lipseste Charli, asteptandu-ma cu o cana de vin fiert in prag, dupa o zi de haladuiala.

Vezi, in sinea mea sunt tot un mic boier dintr-un sat uitat de munte.

Muler said...

Cabana vreau sa imi fac si eu. E clar, e un simpton de evaziune. aproape fiscala.

O blana de urs si biblioteca

ciobanesc german

o sa imi las barba