Sunday, September 03, 2006

Dead standing

Gand 1

Astazi am invatzat o expresie noua - "Dead standing". In Suedia, cel mai bun lemn pentru schiuri este acela al copacilor morti, care reusesc sa ramana in picioare. M-am trezit gandindu-ma ca lucrurile se intampla la fel cu oamenii. Cand esti mort pe dinauntru, devii o unealta mai buna. Retii doar functia, arunci restul.

Gand 2

Sunt un colectionar inrait. Orice pipa pe care o cumpar are in spate o poveste, o istorie, un moment, un om, un loc. Un gand sau o fapta. Un context. Prima mea pipa Aldo Morelli am luat-o la recomandarea Paulei, pe Kiko am gasit-o asteptandu-ma in atelierul lui Hamzic din Sarajevo, Grandmaster-ul imi aminteste de Malta, atat de draga mie. Daca ar fi sa aleg o pipa care sa vorbeasca despre aici si acum, probabil ca ar trebui sa ii scriu lui Trever Talbert sa imi pregateasca o Morta, din stejar francez fosilizat, vechi de 4500 de ani. L-as ruga sa ii adauge un insert din lemn de maslin. In slavona, numele tau insemna pace.



Gand 3

M-am trezit in dimineatza asta dorindu-mi un Fairbairn Sykes si o ora cu un instructor scotian pe o pajiste, sa ne taiem gaturile ca intre prieteni. Nu sunt intr-o forma fizica foarte buna, dar cred ca un pic de exercitiu mi-ar prinde foarte bine.

Exista un obicei in lumea anglosaxona, ca atunci cand faci cadou un cutit unui prieten, acesta trebuie sa iti dea in schimb o moneda de argint. La cate arme albe am facut cadou in ultima vreme, probabil ca ar fi trebuit sa strang monede cat sa fac o salba, pe care sa i-o dau cadou lui Bubulica, cutitarul meu preferat, sa o procopseasca pe nevasta-sa cand s-o intoarce din puscarie.

Mana si cutitul, prietene.


Gand 4

Lectie de la un prieten vechi - Business or love affairs, never show to anyone the size of your damage.

No comments: